Všeobecné obchodné podmienky

https://magichands.sk – platné od tohto dátumu: 22. augusta 2025

Preambula

Vitajte na našej webovej stránke! Ďakujeme vám za dôveru, ktorú ste nám prejavili pri nákupe!

Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa týchto všeobecných obchodných podmienok, používania webovej stránky, jednotlivých produktov alebo procesu nákupu, alebo ak by ste s nami chceli prekonzultovať svoje špecifické požiadavky, kontaktujte našich zamestnancov prostredníctvom uvedených kontaktných údajov.

Tlačová informácia: údaje o poskytovateľovi služieb (predajca, spoločnosť)

Názov: MyMagic Delivery Kft.

Sídlo: HU 4150 Püspökladány, Bocskai utca 15.

Poštová adresa: HU 4150 Püspökladány, Bocskai utca 15.

Registrujúci orgán: Súd v Debrecíne

Registračné číslo spoločnosti: 09-09-036666

Daňové číslo: 32732461-2-09

Telefónne číslo: +36 30/617-1194 (Iba v maďarskom jazyku)

E-mail: hello@mymagichands.eu

Webová stránka: https://magichands.sk

Údaje o poskytovateľovi hostingových služieb

Názov: Shopify Inc.

Sídlo: K2P 1L4 Ottawa, 150 Elgin Street, 8. poschodie

Kontaktné údaje: (613) 241-2828 support@shopify.com

Webová stránka: https://shopify.com/

Vymedzenie pojmov

Tovar: hnuteľné predmety ponúkané na webovej stránke na predaj, vrátane tovaru obsahujúceho digitálne prvky

Tovar obsahujúci digitálne prvky: hnuteľné predmety, ktoré obsahujú alebo sú prepojené s digitálnym obsahom alebo digitálnymi službami takým spôsobom, že bez príslušného digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb by tovar nemohol plniť svoje funkcie

Digitálny obsah: údaje vytvorené alebo poskytované v digitálnej forme

Strany: predávajúci a kupujúci spoločne

Spotrebiteľ: fyzická osoba konajúca mimo rámca svojej profesie, nezávislej profesie alebo podnikateľskej činnosti

Spotrebiteľská zmluva: zmluva, v ktorej je jedna zo strán spotrebiteľom

Funkčnosť: schopnosť tovaru obsahujúceho digitálne prvky, digitálny obsah alebo digitálne služby plniť funkcie, na ktoré je určený

Výrobca: výrobca tovaru, v prípade dovezeného tovaru dovozca, ktorý tovar dováža do Európskej únie, a akákoľvek osoba, ktorá sa prezentuje ako výrobca tým, že uvádza názov, ochrannú známku alebo iný rozlišovací znak tovaru

Interoperabilita: schopnosť tovaru obsahujúceho digitálne prvky, digitálny obsah alebo digitálne služby fungovať s hardvérom a softvérom, ktorý sa líši od hardvéru a softvéru, s ktorými sa tovar, digitálny obsah alebo digitálne služby rovnakého typu bežne používajú

Kompatibilita: schopnosť tovaru obsahujúceho digitálne prvky, digitálny obsah alebo digitálne služby fungovať s hardvérom alebo softvérom, ktorý sa líši od hardvéru alebo softvéru, s ktorým sa tovar, digitálny obsah alebo digitálne služby rovnakého typu bežne používajú, bez potreby konverzie

Webová stránka: táto webová stránka, ktorá sa používa na uzavretie zmluvy

Zmluva: kúpna zmluva uzavretá medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom webovej stránky a elektronickej korešpondencie

Trvalý nosič: akékoľvek zariadenie, ktoré umožňuje spotrebiteľovi alebo podnikateľovi uchovávať údaje, ktoré sú adresované osobne jemu, spôsobom, ktorý je prístupný v budúcnosti a po dobu primeranú účelu údajov, a zobrazovať uchované údaje v nezmenenej podobe

Prostriedky komunikácie medzi neprítomnými stranami: prostriedky komunikácie, ktoré umožňujú stranám robiť zmluvné vyhlásenia v neprítomnosti druhej strany na účely uzavretia zmluvy. Medzi takéto prostriedky patria najmä adresované alebo neadresované tlačené formuláre, štandardné listy, inzeráty v tlačených publikáciách s objednávkovými formulármi, katalógy, telefón, fax a prostriedky prístupu na internet

Zmluva uzatvorená na diaľku: spotrebiteľská zmluva uzatvorená medzi stranami bez ich súčasnej fyzickej prítomnosti v rámci systému predaja na diaľku organizovaného na dodávku tovaru alebo služieb podľa zmluvy, pričom zmluvné strany na uzatvorenie zmluvy používajú výlučne prostriedky komunikácie na diaľku

Podnikateľ: osoba konajúca v rámci svojej profesie, nezávislej profesie alebo podnikateľskej činnosti

Kupujúci/Vy: osoba, ktorá prostredníctvom webovej stránky podá ponuku na kúpu a uzavrie zmluvu

Predávajúci: osoba, ktorá prostredníctvom webovej stránky podá ponuku na uzavretie zmluvy

Záruka: V prípade zmlúv uzavretých medzi spotrebiteľom a podnikateľom (ďalej len „spotrebiteľská zmluva“)

Občiansky zákonník

1. záruka poskytnutá na plnenie zmluvy, ktorú sa podnikateľ zaväzuje poskytnúť za riadne plnenie zmluvy

nad rámec svojich zákonných povinností alebo v prípade ich neexistencie sa dobrovoľne zaväzuje

2. povinná záruka na základe právnych predpisov

Kúpna cena: protihodnota splatná za tovar a za poskytnutie digitálneho obsahu.

Príslušné právne predpisy

Zmluva sa riadi maďarským právom, a to najmä nasledujúcimi právnymi predpismi:

Zákon CLV z roku 1997 o ochrane spotrebiteľa

Zákon CVIII z roku 2001 o niektorých otázkach služieb elektronického obchodu a služieb informačnej spoločnosti

Zákon V z roku 2013 o občianskom zákonníku

Nariadenie vlády 151/2003 (IX.22.) o povinných zárukách na trvanlivé spotrebné tovary

Nariadenie 10/2024 (VI.28.) IM o definícii trvanlivého spotrebného tovaru, na ktorý sa vzťahuje povinná záruka

Nariadenie vlády č. 45/2014 (II.26.) o

Nariadenie vlády č. 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi

Nariadenie NGM č. 19/2014 (IV.29.) o procesných pravidlách vybavovania reklamácií a záručných nárokov týkajúcich sa tovaru predaného na základe zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi

Zákon LXXVI z roku 1999 o autorských právach

Zákon CXII z roku 2011 o práve na sebaurčenie v oblasti informácií a slobode informácií

NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2018/302 (28. február 2018) o riešení neodôvodnených územných obmedzení obsahu a iných foriem diskriminácie na základe štátnej príslušnosti, miesta bydliska alebo miesta usadenia kupujúceho na vnútornom trhu a o zmene a doplnení

ktorým sa menia a dopĺňajú nariadenia (ES) č. 2006/2004 a (EÚ) 2017/2394 a smernica 2009/22/ES

NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov)

Nariadenie vlády 373/2021 (VI. 30.) o podrobných pravidlách pre zmluvy medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi o predaji tovaru a poskytovaní digitálneho obsahu a digitálnych služieb.

Rozsah pôsobnosti VOP

Obsah zmluvy medzi nami určujú tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) okrem ustanovení príslušných záväzných právnych predpisov. V súlade s tým tieto VOP obsahujú práva a povinnosti vás a nás, podmienky zmluvy, termíny plnenia, dodacie a platobné podmienky, pravidlá zodpovednosti a podmienky uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.

Všetky technické informácie potrebné na používanie webovej stránky, ktoré nie sú obsiahnuté v týchto VOP, sú uvedené v ďalších informáciách dostupných na webovej stránke.

Zmluvy, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP, sa nepovažujú za písomné zmluvy a predávajúci ich nearchivuje.

Ceny

Ceny sú uvedené v HUF. Predávajúci je oslobodený od DPH, takže ceny nezahŕňajú DPH. Nelze vylúčiť možnosť, že predávajúci môže z dôvodov obchodnej politiky ceny zmeniť. Zmeny cien sa nevzťahujú na už uzavreté zmluvy. Ak predávajúci nesprávne uviedol cenu a bola prijatá objednávka na tovar, ale zmluvné strany ešte neuzavreli zmluvu, predávajúci postupuje v súlade s časťou „Nesprávna cena“ VOP.

Postup v prípade nesprávnej ceny

Za zjavne nesprávne uvedené ceny sa považujú:

cena 0,

cena znížená o zľavu, ale v porovnaní so správnym percentom zľavy vedľa správnej pôvodnej ceny

nesprávne uvedená cena (napr. v prípade tovaru s cenou 100, s uvedenou 20 % zľavou, namiesto správnej ceny 80 je tovar nesprávne ponúkaný za 50 na základe nesprávneho výpočtu, ktorý nezodpovedá percentuálnej zľave).

Okrem vyššie uvedeného sa cena považuje za zjavne nesprávnu aj vtedy, ak spotrebiteľ mohol rozpoznať jej nesprávnosť s pozornosťou a starostlivosťou, ktorú možno vo všeobecnosti očakávať v danej situácii, s prihliadnutím na správanie spotrebiteľa uvedené v § 4 ods. 1 zákona XLVII z roku 2008 o zákaze nekalých obchodných praktík.

V prípade zobrazenia takejto nesprávnej ceny ponúkne predávajúci možnosť zakúpiť tovar za jeho skutočnú cenu a na základe tejto informácie sa kupujúci môže rozhodnúť, či si tovar objedná za jeho skutočnú cenu, alebo túto možnosť nevyužije, pričom v takom prípade medzi stranami nedôjde k uzavretiu zmluvy.

Riešenie sťažností a možnosti právneho vymáhania

Spotrebiteľ môže podať reklamáciu týkajúcu sa záruky, záruky na výrobok alebo záruky na tovar, alebo týkajúcu sa konania predávajúceho alebo osoby konajúcej v mene alebo v prospech predávajúceho v priamej súvislosti s distribúciou alebo predajom tovaru spotrebiteľom, činnosti alebo opomenutia predávajúceho alebo osoby konajúcej v mene alebo v prospech predávajúceho v súvislosti s distribúciou alebo predajom tovaru spotrebiteľom (sťažnosti spotrebiteľov v zmysle Fgytv.) na nasledujúcich kontaktných údajoch a nasledujúcimi spôsobmi:

Písomne prostredníctvom nasledujúcej webovej stránky: https://magichands.sk

Písomne na nasledujúcu e-mailovú adresu: hello@mymagichands.eu

Písomne poštou: HU 4150 Püspökladány, Bocskai utca 15.

Predávajúci je povinný vybavovať reklamácie spotrebiteľa týkajúce sa záruky, záruky na výrobok alebo záruky v súlade so samostatnými právnymi predpismi, nie s pravidlami Fgytv. o vybavovaní sťažností spotrebiteľov.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť v súlade s Fgytv., čo je námietka zameraná na nápravu individuálneho porušenia práv alebo záujmov súvisiaceho s konaním, činnosťou alebo opomenutím podniku alebo osoby konajúcej v mene alebo v prospech podniku v priamej súvislosti s distribúciou alebo predajom tovaru spotrebiteľom, - s výnimkou nárokov na záruku, záruku na výrobok alebo záručné opravy - buď ústne alebo písomne.

Predávajúci bezodkladne prešetrí každú ústnu sťažnosť a podľa potreby ju odstráni. Ak spotrebiteľ nesúhlasí s vybavovaním reklamácie alebo ak nie je možné reklamáciu okamžite prešetriť, predávajúci bezodkladne vyhotoví správu o reklamácii a svojom stanovisku k nej a v prípade ústnej reklamácie podanej na mieste odovzdá jej kópiu spotrebiteľovi osobne, v prípade ústnej reklamácie podanej telefonicky alebo inými elektronickými komunikačnými prostriedkami sa spotrebiteľovi zašle kópia správy najneskôr do 30 dní spolu s vecnou odpoveďou v súlade s požiadavkami na odpoveď na písomné reklamácie. Správa o reklamácii musí obsahovať nasledujúce údaje:

a. meno, adresu alebo e-mailovú adresu spotrebiteľa,

b. miesto, čas a spôsob podania sťažnosti,

c. podrobný opis sťažnosti spotrebiteľa, dokumenty a iné dôkazy predložené spotrebiteľom

dôkazy predložené spotrebiteľom,

d. stanovisko podniku k sťažnosti spotrebiteľa, ak je možné sťažnosť okamžite prešetriť

vyšetrenie,

e. podpis spotrebiteľa, okrem prípadu ústnej sťažnosti podanej telefonicky alebo inými elektronickými komunikačnými prostriedkami

, podpis spotrebiteľa,

f. miesto a čas zaznamenania správy,

g. v prípade ústnej sťažnosti podanej telefonicky alebo inými elektronickými komunikačnými prostriedkami

jedinečné identifikačné číslo reklamácie a

h. upozornenie, že ak spotrebiteľ pri zaznamenávaní správy neposkytne informácie uvedené v bodoch a) a c) alebo odmietne správu podpísať, predajca pri vybavovaní ústnej sťažnosti nebude uplatňovať požiadavky na odpoveď platné pre písomné sťažnosti

Ak spotrebiteľ pri podaní ústnej sťažnosti neposkytne informácie uvedené v bodoch a) a c) alebo odmietne podpísať správu, podnik nie je povinný pri vybavovaní ústnej sťažnosti postupovať v súlade s pravidlami pre odpovede na písomné sťažnosti.

Ak nie je v priamo uplatniteľnom právnom akte Európskej únie stanovené inak, predávajúci odpovie na písomnú sťažnosť písomne do tridsiatich dní od jej prijatia spôsobom, ktorý je možné zdôvodniť, a

podnikne kroky na jej oznámenie. Predávajúci odôvodní svoje stanovisko k zamietnutiu reklamácie. V prípade zamietnutia reklamácie

predávajúci písomne informuje spotrebiteľa o príslušnom orgáne alebo zmierovacom orgáne, na ktorý sa spotrebiteľ môže obrátiť so sťažnosťou, v závislosti od jej povahy

príslušný orgán alebo zmierovací orgán môže začať konanie. Informácie musia obsahovať aj sídlo príslušného orgánu alebo zmierovacieho orgánu zodpovedného za miesto bydliska, pobytu alebo sídla spotrebiteľa, jeho telefónne a internetové kontaktné údaje a poštovú adresu, ako aj informáciu, či predávajúci podal všeobecné vyhlásenie o podaní.

Ak predávajúci poskytuje elektronickú platformu alebo formulár na podávanie písomných sťažností, bezodkladne potvrdí prijatie písomnej sťažnosti na e-mailovú adresu, ktorú uviedol spotrebiteľ.

Predávajúci uchováva kópiu zápisu z ústnej sťažnosti alebo písomnej sťažnosti, ako aj kópiu svojej vecnej odpovede na sťažnosť po dobu troch rokov a na požiadanie dozorného orgánu ju predloží.

 

Čiastočná neplatnosť, kódex správania

Ak je niektoré ustanovenie VOP právne neúplné alebo neplatné, ostatné ustanovenia zmluvy zostávajú v platnosti a namiesto neplatného alebo chybného ustanovenia sa uplatňujú ustanovenia príslušných právnych predpisov.

Predávajúci nemá kódex správania v súlade so zákonom o zákaze nekalých obchodných praktík voči spotrebiteľom.

Informácie o základných vlastnostiach tovaru

Informácie o základných vlastnostiach tovaru, ktorý je k dispozícii na predaj, sú uvedené v popise každého tovaru na webovej stránke.

Opravu chýb pri zadávaní údajov – Zodpovednosť za správnosť poskytnutých údajov

Počas procesu objednávania máte možnosť kedykoľvek pred finalizáciou objednávky zmeniť zadané údaje (kliknutím na tlačidlo Späť v prehliadači sa otvorí predchádzajúca stránka, takže môžete opraviť zadané údaje aj v prípade, že ste už prešli na ďalšiu stránku). Upozorňujeme, že je vašou povinnosťou zabezpečiť, aby boli údaje, ktoré poskytujete, zadávané správne, pretože tovar bude fakturovaný a dodaný na základe údajov, ktoré poskytnete. Upozorňujeme, že nesprávne zadaná e-mailová adresa alebo plná schránka môžu mať za následok nedoručenie potvrdenia a môžu zabrániť uzavretiu zmluvy. Ak kupujúci dokončil objednávku a zistil chybu v zadaných informáciách, musí čo najskôr iniciovať zmenu objednávky. Kupujúci môže predávajúceho informovať o zmene nesprávnej objednávky zaslaním e-mailu z e-mailovej adresy uvedenej pri objednávke alebo telefonicky.

Používanie webovej stránky

Na nákup nie je potrebná registrácia.

Kompletný sortiment produktov nájdete v ponuke „Produkty“, ku ktorej sa dostanete kliknutím na ikonu ≡ v ľavom hornom rohu na mobilnom zariadení alebo kliknutím na hlavičku v hornej časti obrazovky na stolnom zariadení.

Ak chcete zadať objednávku, najskôr pridajte požadované produkty do košíka kliknutím na tlačidlo „Pridať do košíka“.

Po pridaní všetkých požadovaných produktov do košíka kliknite na ikonu tašky v pravom hornom rohu, aby sa otvoril košík.

Potom kliknite na tlačidlo „Objednať“, aby ste pokračovali v procese po skontrolovaní produktov v košíku.

Na ďalšej stránke musíte správne vyplniť údaje o doručení a fakturácii, potom vybrať vhodný spôsob doručenia a platby. Potom môžete prejsť na ďalšiu stránku kliknutím na tlačidlo v dolnej časti stránky, kde si môžete skontrolovať položky objednávky a údaje, ktoré ste zadali, pred finalizáciou objednávky.

Na ďalšej stránke môžete objednávku finalizovať kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“.

Dokončenie objednávky (podanie ponuky)

Ak ste spokojní s obsahom svojho košíka, ktorý zodpovedá tovaru, ktorý si želáte objednať, a ak sú vaše údaje správne, môžete objednávku dokončiť kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“.

Informácie uvedené na webovej stránke nepredstavujú ponuku na uzavretie zmluvy zo strany predajcu. V prípade objednávok, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP, ste považovaní za ponúkajúceho.

Kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“ výslovne potvrdzujete, že vaša ponuka sa považuje za podanú a že vaše vyhlásenie so sebou nesie platobnú povinnosť v prípade potvrdenia zo strany predajcu v súlade s týmito VOP. Predajca je povinný bezodkladne potvrdiť prijatie vašej objednávky kupujúcemu elektronickými prostriedkami. Ak toto potvrdenie nedorazí kupujúcemu v očakávanej lehote v závislosti od povahy služby, najneskôr však do 48 hodín od odoslania objednávky kupujúcim, kupujúci je oslobodený od záväznej ponuky alebo zmluvnej povinnosti.

Spracovanie objednávky, uzavretie zmluvy

Objednávku môžete zadať kedykoľvek. Predávajúci potvrdí vašu ponuku e-mailom najneskôr do 48 hodín od odoslania vašej ponuky. Zmluva je uzavretá, keď

potvrdzovací e-mail zaslaný predávajúcim je k dispozícii vo vašom e-mailovom systéme.

Postup v prípade nedoručených zásielok

Ak kupujúci neprevezme objednaný tovar, ktorý bol odovzdaný na dodanie, a neoznámi predávajúcemu svoj zámer odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez uvedenia dôvodu, ako to stanovuje zákon, poruší zmluvu s predávajúcim, na základe ktorej je povinný prevziať tovar a tým prijať plnenie predávajúceho. V takomto prípade sa predávajúci pokúsi tovar znovu dodať, ak sa na tom dohodne s kupujúcim, ale môže podmieniť opätovné dodanie zaplatením dodacieho poplatku. Ak opakované doručenie nie je úspešné alebo sa na ňom nedá dohodnúť s kupujúcim, pretože kupujúci odmieta spolupracovať, predávajúci je oprávnený zmluvu uzavretú s kupujúcim s okamžitou platnosťou vypovedať z dôvodu porušenia zmluvy a účtovať kupujúcemu pokutu za náklady na neúspešné doručenie a vrátenie tovaru. Strany sa dohodli, že ako formu komunikácie na účely ukončenia zmluvy použijú e-mailovú adresu, ktorú zákazník uviedol pri zadávaní objednávky, a dohodli sa, že dátumom oznámenia o ukončení zmluvy je dátum, kedy sa oznámenie o ukončení zmluvy stane dostupným v e-mailovom účte zákazníka.

Lehota na plnenie

V prípade kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, pokiaľ sa strany nedohodnú inak, predávajúci dodá tovar kupujúcemu bezodkladne po uzavretí zmluvy, najneskôr však do tridsiatich dní.

Na základe vyššie uvedeného je všeobecná lehota na dodanie objednávok maximálne 30 dní odo dňa potvrdenia objednávky. Predávajúci poskytne informácie o všetkých lehotách na dodanie, ktoré sa môžu od tejto lehoty líšiť (ale nepresiahnu 30 dní) pre každý spôsob dopravy.

V prípade omeškania zo strany predávajúceho je kupujúci oprávnený podniknúť kroky proti predávajúcemu v súlade so zákonom V z roku 2013 o občianskom zákonníku.

Výhrada práv, výhrada vlastníctva

Ak ste si predtým objednali tovar, ale neprevzali ste ho pri dodaní (s výnimkou prípadov, keď ste uplatnili právo na odstúpenie od zmluvy) alebo bol tovar vrátený predávajúcemu bez oznámenia, predávajúci podmieni splnenie objednávky preddavkovou platbou kúpnej ceny a nákladov na dodanie.

Predávajúci môže zadržať dodávku tovaru, kým sa nepresvedčí, že platba za tovar bola úspešne vykonaná prostredníctvom elektronického platobného riešenia (vrátane prípadov, keď kupujúci zaplatí za tovar bankovým prevodom

kupujúci prevedie kúpnu cenu v mene svojho členského štátu a predajca z dôvodu konverzie a bankových poplatkov a nákladov nezíska celú sumu kúpnej ceny a dodacích nákladov). Ak cena tovaru nebola uhradená v plnej výške, predávajúci môže požiadať kupujúceho o doplatenie kúpnej ceny.

Predaj v zahraničí – zákaz územných obmedzení obsahu

Predávajúci nerozlišuje medzi kupujúcimi, ktorí používajú webovú stránku v Maďarsku, a tými, ktorí sú mimo Maďarska, ale v rámci Európskej únie, t. j. neobmedzuje prístup kupujúcich na webovú stránku na základe ich štátnej príslušnosti, miesta bydliska alebo miesta usadenia. Pokiaľ nie je v týchto VOP uvedené inak, predávajúci zabezpečí dodanie/prevzatie objednaného tovaru v rámci Maďarska.

Jazyk komunikácie a nákupu je primárne maďarčina a predávajúci nie je povinný komunikovať so zákazníkom v jazyku členského štátu zákazníka.

Predávajúci nie je povinný dodržiavať žiadne nezmluvné požiadavky uvedené v vnútroštátnych právnych predpisoch členského štátu kupujúceho v súvislosti s príslušným tovarom, ako sú požiadavky na označovanie alebo požiadavky špecifické pre dané odvetvie, ani informovať kupujúceho o týchto požiadavkách.

Pokiaľ predávajúci neurčí inak, na všetky tovary sa uplatňuje maďarská DPH.

Na účely dodania tovaru poskytne predávajúci nekupujúcim z iných krajín rovnaké možnosti dodania ako kupujúcim z Maďarska.

Ak podľa VOP môže kupujúci požiadať o dodanie tovaru do Maďarska alebo do akéhokoľvek iného členského štátu Európskej únie, nemaďarskí kupujúci môžu o to požiadať tiež, a to prostredníctvom akéhokoľvek spôsobu dodania uvedeného vo VOP.

Ak si kupujúci podľa VOP môže vybrať osobný odber tovaru od predávajúceho, môžu tak urobiť aj kupujúci mimo Maďarska.

V opačnom prípade môže kupujúci požiadať o dodanie tovaru do zahraničia na vlastné náklady. Maďarskí kupujúci nemajú toto právo.

Predávajúci splní objednávku po zaplatení poplatku za dodanie. Ak zákazník nezaplatí predávajúcemu poplatok za dodanie alebo nezabezpečí vlastné dodanie v dohodnutom termíne, predávajúci zruší zmluvu a vráti zákazníkovi zaplatenú kúpnu cenu.

Informácie pre spotrebiteľa

Informácie o práve spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy

Podľa § 8:1(1)(3) Občianskeho zákonníka sa za spotrebiteľov považujú iba fyzické osoby, ktoré konajú mimo rámca svojej profesie, samostatnej zárobkovej činnosti alebo podnikateľskej činnosti, preto právnické osoby nemôžu bezdôvodne uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy!

Spotrebitelia majú právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu podľa § 20 vládneho nariadenia 45/2014. (II. 26.). Spotrebitelia môžu uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy

a) V prípade zmluvy o predaji tovaru

aa) tovaru,

ab) v prípade predaja viacerých tovarov, ak sú jednotlivé tovary dodávané v rôznych termínoch, posledný dodaný tovar,

ac) v prípade tovaru pozostávajúceho z viacerých položiek alebo kusov, posledná dodaná položka alebo kus,

ad) ak má byť tovar dodávaný pravidelne v určitom časovom intervale, v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa prvého dodania, počítanej odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, ktorá nie je dopravcom, tovar prevzal.

Ustanovenia tohto bodu nemajú vplyv na právo spotrebiteľa uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy uvedené v tomto bode v období medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia tovaru.

Ak spotrebiteľ podal ponuku na uzavretie zmluvy, má právo túto ponuku pred uzavretím zmluvy odvolať, čím zaniká záväznosť ponuky na uzavretie zmluvy.

Ak predávajúci neinformoval spotrebiteľa o lehote na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy a ďalších podmienkach (najmä tých, ktoré sú uvedené v § 22 vládneho nariadenia) a o vzorovom vyhlásení v prílohe 2, lehota na odstúpenie od zmluvy uvedená vyššie sa predĺži o 12 mesiacov. Ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy do 12 mesiacov od uplynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, lehota na odstúpenie od zmluvy alebo jej ukončenie uplynie 14. deň po dni oznámenia.

Vládna vyhláška 45/2014. (II.26.) o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi je k dispozícii tu.

Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy, uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy alebo ukončenie zmluvy

Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo podľa § 20 vládneho nariadenia 45/2014. (II. 26.) prostredníctvom jasného vyhlásenia v tomto zmysle alebo použitím vzorového vyhlásenia, ktoré je k dispozícii na stiahnutie z webovej stránky.

Platnosť vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy

Právo na odstúpenie od zmluvy sa považuje za uplatnené v lehote, ak spotrebiteľ zašle svoje vyhlásenie v lehote.

V prípade písomného odstúpenia od zmluvy alebo vypovedania zmluvy stačí zaslať vyhlásenie o odstúpení od zmluvy alebo vypovedaní zmluvy v lehote.

Spotrebiteľ je zodpovedný za preukázanie, že uplatnil svoje právo na odstúpenie od zmluvy v súlade s týmto ustanovením.

Predávajúci je povinný potvrdiť vyhlásenie spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy na elektronickom nosiči údajov po jeho prijatí.

Povinnosti predávajúceho v prípade odstúpenia spotrebiteľa

Povinnosť predávajúceho vrátiť peniaze

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v súlade s § 22 nariadenia vlády č. 45/2014. , predávajúci vráti celkovú sumu zaplatenú spotrebiteľom ako protihodnotu, vrátane všetkých nákladov vzniknutých v súvislosti s plnením, ako sú náklady na dodanie, do štrnástich dní odo dňa, keď sa dozvedel o odstúpení od zmluvy. Upozorňujeme, že toto ustanovenie sa nevzťahuje na dodatočné náklady vzniknuté výberom iného spôsobu dopravy ako najlacnejšieho štandardného spôsobu dopravy.

Spôsob vrátenia peňazí predávajúcim

V prípade odstúpenia od zmluvy alebo jej ukončenia v súlade s § 22 vládneho nariadenia č. 45/2014. (II. 26.) predávajúci vráti spotrebiteľovi sumu rovnakým spôsobom, akým spotrebiteľ zaplatil. S výslovným súhlasom spotrebiteľa môže predávajúci použiť na vrátenie peňazí aj iný spôsob platby , spotrebiteľovi však v dôsledku toho nebudú účtované žiadne dodatočné poplatky. Predávajúci nezodpovedá za žiadne omeškania spôsobené tým, že spotrebiteľ poskytol nesprávne a/alebo nepresné číslo bankového účtu alebo poštovú adresu.

Dodatočné náklady

Ak si spotrebiteľ výslovne zvolí iný spôsob dopravy ako najlacnejší štandardný spôsob dopravy, predávajúci nie je povinný uhradiť dodatočné náklady, ktoré tým vznikli. V takýchto prípadoch je naša povinnosť uhradiť náklady obmedzená na uvedené štandardné náklady na dodanie.

Právo na zadržanie

Predávajúci môže zadržať sumu splatnú spotrebiteľovi, kým spotrebiteľ nevráti tovar alebo neposkytne presvedčivý dôkaz o tom, že bol vrátený, podľa toho, čo nastane skôr. Nemôžeme prijať platbu na dobierku ani zásielky s predplateným poštovným.

Povinnosti spotrebiteľa v prípade odstúpenia od zmluvy alebo jej ukončenia

Vrátenie tovaru

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v súlade s § 22 nariadenia vlády č. 45/2014. (II. 26.), je povinný tovar bezodkladne, najneskôr však do štrnástich dní odo dňa oznámenia odstúpenia, vrátiť alebo odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na preberanie tovaru. Vrátenie sa považuje za vykonané v lehote, ak spotrebiteľ odošle tovar pred uplynutím lehoty.

Nesenie priamych nákladov na vrátenie tovaru

Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ. Tovar sa vráti na adresu predávajúceho.

Ak predávajúci predáva tovar aj v kamennom obchode a spotrebiteľ uplatňuje svoje právo na odstúpenie od zmluvy osobne v prevádzkarni, má právo vrátiť tovar do prevádzkarne zároveň. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o poskytovaní služieb uzavretej mimo prevádzkových priestorov alebo medzi neprítomnými stranami po začatí plnenia, zaplatí podniku poplatok úmerný službe poskytnutej do dátumu oznámenia odstúpenia podniku. Suma, ktorú má spotrebiteľ zaplatiť pomerne, sa určí na základe celkovej sumy odmeny uvedenej v zmluve vrátane dane. Ak spotrebiteľ preukáže, že takto stanovená celková suma je neprimerane vysoká, pomerná suma sa vypočíta na základe trhovej hodnoty služieb poskytnutých do dňa odstúpenia od zmluvy. Upozorňujeme, že nemôžeme prijať tovar vrátený na dobierku alebo na náklady prepravcu.

Zodpovednosť spotrebiteľa za zníženie hodnoty

Spotrebiteľ je zodpovedný za akékoľvek zníženie hodnoty vyplývajúce z používania, ktoré presahuje mieru potrebnú na zistenie povahy, vlastností a fungovania tovaru.

Právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť v nasledujúcich prípadoch

Predávajúci výslovne upozorňuje na skutočnosť, že právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť v prípadoch uvedených v § 29 ods. 1 vládneho nariadenia 45/2014 (II.26.). a. po úplnom vykonaní služby

a. po úplnom vykonaní služby, ak však zmluva zakladá platobnú povinnosť spotrebiteľa, túto výnimku možno uplatniť len vtedy, ak plnenie začalo s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a s jeho vedomím, že po úplnom splnení zmluvy podnikateľom stratí právo na odstúpenie od zmluvy;

b. v prípade tovaru alebo služieb, ktorých cena alebo poplatok závisí od kolísania, ktoré nemôže podnik na finančnom trhu ovplyvniť ani počas lehoty na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy;

c. v prípade tovaru, ktorý nie je prefabrikovaný a ktorý bol vyrobený na základe pokynov spotrebiteľa alebo na jeho výslovnú žiadosť, alebo v prípade tovaru, ktorý bol jasne prispôsobený osobe spotrebiteľa;

d. v prípade rýchlo sa kaziaceho tovaru alebo tovaru, ktorý si zachováva svoju kvalitu len krátky čas;

e. v prípade tovaru v zapečatenom obale, ktorý z hygienických alebo zdravotných dôvodov nemožno po dodaní vrátiť (Upozorňujeme, že v prípade tovaru v zapečatenom obale, ktorý z hygienických alebo zdravotných dôvodov nemožno po dodaní vrátiť, použitie potrebné na zistenie povahy, vlastností a fungovania tovaru bude mať za následok stratu práva na odstúpenie od zmluvy);

f. v prípade tovaru, ktorý je svojou povahou po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;

g. alkoholické nápoje, ktorých skutočná hodnota závisí od výkyvov trhu, ktoré podnik nemôže ovplyvniť, a ktorých cena bola dohodnutá stranami v čase uzavretia kúpnej zmluvy, ale zmluva sa plní až po uplynutí tridsiatich dní od jej uzavretia;

h. v prípade obchodnej zmluvy, keď podnikateľ navštívi spotrebiteľa na jeho výslovnú žiadosť, aby vykonal naliehavé opravy alebo údržbu;

i. predaj zapečatených zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačového softvéru, ak spotrebiteľ po dodaní otvoril obal;

j. v prípade novín, časopisov a periodík, s výnimkou zmlúv o predplatnom;

k. zmluvy uzavreté na verejných dražbách;

l. v prípade zmlúv o poskytovaní ubytovania, dopravy, prenájmu automobilov, stravovania alebo voľnočasových aktivít, s výnimkou rezidenčných služieb, ak zmluva stanovuje dátum alebo termín plnenia;

m. v prípade digitálneho obsahu poskytovaného na nehmotnom nosiči, ak predávajúci začal plnenie s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vo svojom súhlase potvrdil, že po začatí plnenia stratí právo na odstúpenie od zmluvy, a podnikateľ zaslal spotrebiteľovi potvrdenie.

Informácie o záruke na výrobok, záruke na príslušenstvo a záruke týkajúcej sa zhody tovaru v spotrebiteľských zmluvách

Táto časť informácií pre spotrebiteľa bola vypracovaná na základe § 11 ods. 5 vládneho nariadenia 45/2014 (II.26.) a v súlade s prílohou 3 vládneho nariadenia 45/2014 (II.26.).

Informácie pre spotrebiteľov sa vzťahujú výlučne na kupujúcich, ktorí spĺňajú podmienky spotrebiteľov; pravidlá platné pre kupujúcich, ktorí nespĺňajú podmienky spotrebiteľov, sú uvedené v samostatnej kapitole.

Požiadavky na plnenie zmluvy v prípade spotrebiteľských zmlúv

Požiadavky na plnenie zmluvy v prípade tovaru predávaného na základe všeobecnej spotrebiteľskej zmluvy

Tovar a plnenie musia spĺňať požiadavky stanovené v nariadení vlády č. 373/2021. (VI.30.) v čase plnenia.

Aby bolo plnenie považované za zmluvné, tovar, ktorý je predmetom zmluvy, musí spĺňať popis, množstvo, kvalitu a typ uvedené v zmluve a musí mať funkčnosť, kompatibilitu, interoperabilitu a ďalšie vlastnosti uvedené v zmluve a musí byť vhodné na akýkoľvek účel uvedený spotrebiteľom, na ktorý spotrebiteľ upozornil predávajúceho najneskôr v čase uzavretia zmluvy a ktorý predávajúci akceptoval musí mať všetko príslušenstvo uvedené v zmluve, používateľskú príručku vrátane pokynov na uvedenie do prevádzky, pokynov na inštaláciu a podpory zákazníckeho servisu a musí poskytovať aktualizácie uvedené v zmluve.

Aby bolo plnenie považované za zmluvné, tovar, na ktorý sa vzťahuje zmluva, musí byť tiež vhodný na účely, na ktoré sa tovar rovnakého typu používa v súlade s právnymi predpismi, technickými normami alebo, ak technické normy neexistujú, platným kódexom správania, pokiaľ ide o množstvo, kvalitu, výkon a iné vlastnosti, ktoré môže spotrebiteľ rozumne očakávať, najmä pokiaľ ide o funkčnosť, kompatibilitu, dostupnosť, kontinuity a bezpečnosti, ktoré sú bežné pre tovar rovnakého druhu, s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenia predajcu, jeho zástupcu alebo iných osôb zapojených do predajného reťazca týkajúce sa špecifických vlastností tovaru, najmä v reklamách alebo na etikete musí obsahovať príslušenstvo a pokyny, ktoré môže spotrebiteľ rozumne očakávať , vrátane obalu a návodu na použitie, a musí zodpovedať charakteristikám a popisu tovaru, ktoré obchodník predložil ako vzorku, model alebo testovaciu verziu pred uzavretím zmluvy. Tovar nemusí spĺňať vyššie uvedené verejné vyhlásenie, ak predávajúci preukáže, že

·         nebol si vedomý verejného vyhlásenia a nemusel si byť vedomý

·         verejné vyhlásenie bolo do uzavretia zmluvy primeraným spôsobom opravené, alebo

·         verejné vyhlásenie nemohlo ovplyvniť rozhodnutie oprávnenej strany uzavrieť zmluvu.

Osobitné požiadavky na plnenie zmluvy v prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky

V prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky musí predávajúci zabezpečiť, aby bol spotrebiteľ informovaný o všetkých aktualizáciách digitálneho obsahu tovaru alebo súvisiacich digitálnych služieb, vrátane bezpečnostných aktualizácií, ktoré sú potrebné na zachovanie zhody tovaru, a musí zabezpečiť, aby ich spotrebiteľ dostal.

Predávajúci sprístupní aktualizáciu, ak kúpna zmluva

·         stanovuje jednorazové dodanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak to vzhľadom na druh a účel tovaru a digitálnych prvkov, ako aj na konkrétne okolnosti a povahu zmluvy možno od spotrebiteľa rozumne očakávať; alebo

·         stanovuje nepretržité dodávanie digitálneho obsahu počas určitého obdobia, predávajúci musí zabezpečiť, aby tovar bol dodávaný počas obdobia dvoch rokov odo dňa dodania, v prípade nepretržitého dodávania počas obdobia nepresahujúceho dva roky.

Ak spotrebiteľ nenainštaluje aktualizácie, ktoré sú k dispozícii, v primeranej lehote, predávajúci nezodpovedá za

vady tovaru, ak je to výlučne spôsobené nepoužitím príslušnej aktualizácie, za predpokladu, že

1. predávajúci informoval spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a o dôsledkoch jej neinštalovania spotrebiteľom; a

2. neúspešná inštalácia aktualizácie zo strany spotrebiteľa alebo nesprávna inštalácia aktualizácie zo strany spotrebiteľa nie je spôsobená žiadnym nedostatkom v inštalačných pokynoch poskytnutých predávajúcim.

Nedodržanie zmluvných podmienok nemožno konštatovať, ak bol spotrebiteľ pri uzatváraní zmluvy výslovne informovaný o tom, že určitá vlastnosť tovaru sa líši od vlastnosti opísanej v tomto dokumente, a spotrebiteľ tento rozdiel pri uzatváraní kúpnej zmluvy výslovne akceptoval.

Požiadavky na plnenie zmluvy v prípade predaja digitálneho obsahu na základe spotrebiteľskej zmluvy

Predávajúci dodá alebo poskytne spotrebiteľovi digitálny obsah. Pokiaľ sa strany nedohodnú inak, predávajúci dodá spotrebiteľovi digitálny obsah bez zbytočného odkladu po uzavretí zmluvy, a to v najnovšej verzii, ktorá je k dispozícii v čase uzavretia zmluvy.

Služba sa považuje za poskytnutú, keď bol digitálny obsah alebo akékoľvek riešenie potrebné na prístup k nemu alebo na jeho stiahnutie dodané spotrebiteľovi alebo na fyzické alebo virtuálne zariadenie, ktoré spotrebiteľ na tento účel vybral.

Predávajúci zabezpečí, aby bol spotrebiteľ informovaný o všetkých aktualizáciách digitálneho obsahu, vrátane bezpečnostných aktualizácií, ktoré sú potrebné na zachovanie zhody digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, a aby tieto aktualizácie dostal.

Ak sa digitálny obsah dodáva nepretržite počas určitého obdobia na základe zmluvy, súlad digitálneho obsahu sa musí zabezpečiť počas celej doby trvania zmluvy.

Ak spotrebiteľ nenainštaluje aktualizácie, ktoré mu predávajúci poskytol, v primeranej lehote, predávajúci nezodpovedá za žiadne zlyhanie služby, ktoré je výlučne spôsobené nepoužitím príslušnej aktualizácie, za predpokladu, že

·         predávajúci informoval spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a o dôsledkoch jej neinštalovania spotrebiteľom a

·         neúspech spotrebiteľa pri inštalácii aktualizácie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie zo strany spotrebiteľa nie je spôsobená nedostatkom inštalačných pokynov poskytnutých predávajúcim.

Nedodržanie povinností sa nezistí, ak bol spotrebiteľ v čase uzavretia zmluvy osobitne informovaný o tom, že určitá vlastnosť digitálneho obsahu sa odchyľuje od požiadaviek stanovených v nariadení Európskej komisie č. 1276/2013 ( ), a spotrebiteľ túto odchýlku v čase uzavretia zmluvy osobitne akceptoval.

Predávajúci je v omeškaní, ak vada služby digitálneho obsahu vyplýva z jej nesprávnej integrácie do digitálneho prostredia spotrebiteľa, za predpokladu, že

·         integráciu digitálneho obsahu vykonal predávajúci alebo bola vykonaná na zodpovednosť predávajúceho; alebo

·         digitálny obsah má integrovať spotrebiteľ a nesprávna integrácia bola spôsobená nedostatkami v pokynoch na integráciu poskytnutých predávajúcim.

Ak zmluva stanovuje nepretržité poskytovanie digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb počas určitého obdobia, predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu digitálneho obsahu, ak sa vada vyskytne alebo sa prejaví počas obdobia stanoveného v zmluve.

Ak zmluva stanovuje jedinú službu alebo sériu jednotlivých služieb, predpokladá sa, pokiaľ nie je preukázané inak, že akákoľvek vada zistená spotrebiteľom do jedného roka odo dňa poskytnutia služby už existovala v čase poskytnutia služby. Predávajúci však nie je v omeškaní, ak preukáže, že digitálne prostredie spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými požiadavkami digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, a informoval o tom spotrebiteľa jasným a zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím zmluvy.

Spotrebiteľ je povinný spolupracovať s predávajúcim, aby mu umožnil overiť, či je vada spôsobená digitálnym prostredím spotrebiteľa, a to prostriedkami, ktoré má predávajúci k dispozícii z technického hľadiska a ktoré vyžadujú čo najmenej zásahov zo strany spotrebiteľa. Ak spotrebiteľ nesplní túto povinnosť spolupracovať, hoci ho pred uzavretím zmluvy jasne a zrozumiteľne informoval o tejto povinnosti, spotrebiteľ znáša dôkazné bremeno, že vada zistená do jedného roka od plnenia už existovala v čase plnenia, alebo že služba, ktorej sa týka vada zistená počas zmluvného obdobia, nebola v súlade so zmluvou počas obdobia plnenia zmluvy.

Chybné plnenie zmluvy o predaji tovaru

Predávajúci sa považuje za porušujúceho zmluvu, ak vada tovaru vyplýva z nesprávnej inštalácie, za predpokladu, že

a) inštalácia je súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na zodpovednosť predávajúceho; alebo

b) spotrebiteľ bol povinný vykonať inštaláciu a nesprávna inštalácia bola výsledkom nedostatkov v inštalačných pokynoch poskytnutých predávajúcim alebo, v prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky, poskytovateľom digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.

Ak sa podľa kúpnej zmluvy má tovar inštalovať predávajúci alebo sa má inštalácia vykonať na zodpovednosť predávajúceho, plnenie sa považuje za splnené predávajúcim po dokončení inštalácie.

V prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky, ak kúpna zmluva stanovuje nepretržité poskytovanie digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb počas určitého obdobia, predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu digitálneho obsahu tovaru, ak sa vada vyskytne do dvoch rokov od plnenia tovaru v prípade nepretržitého poskytovania počas obdobia nepresahujúceho dva roky; alebo v prípade nepretržitej služby na obdobie presahujúce dva roky počas celého obdobia nepretržitej služby alebo sa stane zjavnou.

Záruka

Kedy môžete uplatniť svoje záručné práva?

V prípade vadného plnenia zo strany predávajúceho môžete uplatniť reklamáciu voči predávajúcemu v súlade s Občianskym zákonníkom a v prípade spotrebiteľských zmlúv v súlade s ustanoveniami nariadenia vlády č. 373/2021 (VI.30.).

Aké práva máte na základe svojho reklamného nároku?

Môžete podľa vlastného uváženia uplatniť nasledujúce záručné nároky:

Môžete požiadať o opravu alebo výmenu, pokiaľ nie je váš nárok nemožné splniť alebo by to pre predávajúceho znamenalo neprimerané dodatočné náklady v porovnaní so splnením iného nároku. Ak ste nepožiadali alebo nemohli požiadať o opravu alebo výmenu, môžete požiadať o primerané zníženie ceny alebo, ako poslednú možnosť, odstúpiť od zmluvy.

Môžete prejsť z jednej záručnej možnosti na druhú, ale náklady na prechod znášate vy, pokiaľ to nebolo odôvodnené alebo spôsobené predávajúcim.

V prípade spotrebiteľskej zmluvy sa predpokladá, pokiaľ nie je preukázané inak, že vada zistená do jedného roka od dátumu dodania tovaru a tovaru obsahujúceho digitálne prvky už existovala v čase dodania, pokiaľ tento predpoklad nie je nezlučiteľný s povahou tovaru alebo povahou vady.

Predávajúci môže odmietnuť uviesť tovar do súladu so zmluvou, ak oprava alebo výmena nie je možná alebo by predávajúcemu spôsobila neprimerané dodatočné náklady, pričom zohľadní všetky okolnosti, vrátane hodnoty tovaru v bezchybnom stave a závažnosti porušenia zmluvy.

Spotrebiteľ má tiež právo, úmerne k závažnosti porušenia zmluvy, požadovať úmerné zníženie ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak

·         predávajúci nevykonal opravu alebo výmenu, alebo tak urobil, ale nesplnil nasledujúce podmienky v celom rozsahu alebo čiastočne

o   predávajúci musí zabezpečiť vrátenie vymeneného tovaru na vlastné náklady

o   ak oprava alebo výmena vyžaduje odstránenie tovaru, ktorý bol v súlade s povahou a účelom tovaru uvedený do prevádzky pred zistením vady - povinnosť opraviť alebo vymeniť tovar zahŕňa odstránenie nevyhovujúceho tovaru a inštaláciu nahradeného alebo opraveného tovaru alebo znášanie nákladov na odstránenie alebo inštaláciu.

 

·         predávajúci odmietol uviesť tovar do súladu so zmluvou

·         napriek pokusom predávajúceho uviesť tovar do súladu so zmluvou došlo k opakovanému nesplneniu

·         nesplnenie je tak závažné, že odôvodňuje okamžité zníženie ceny alebo okamžité ukončenie kúpnej zmluvy, alebo

·         predávajúci sa nezaviazal uviesť tovar do súladu so zmluvou alebo z okolností je zrejmé, že podnikateľ neuvádza tovar do súladu so zmluvou v primeranej lehote alebo bez významných ťažkostí pre spotrebiteľa.

Ak spotrebiteľ chce odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vadného plnenia, predávajúci nesie dôkazné bremeno, že vada je nevýznamná.

Spotrebiteľ je oprávnený zadržať časť alebo celú zostávajúcu kúpnu cenu v závislosti od závažnosti porušenia zmluvy, kým predávajúci nesplní svoje povinnosti týkajúce sa plnenia zmluvy a vadného plnenia.

Všeobecne platné pravidlo je, že:

·         predávajúci zabezpečí vrátenie nahradeného tovaru na vlastné náklady

·         ak oprava alebo výmena vyžaduje odstránenie tovaru, ktorý bol v súlade s povahou a účelom tovaru uvedený do prevádzky predtým, ako sa zistila vada povinnosť opraviť alebo vymeniť tovar zahŕňa odstránenie nevyhovujúceho tovaru a inštaláciu náhradného alebo opraveného tovaru alebo znášanie nákladov na odstránenie a inštaláciu.

Rozumnú lehotu na opravu alebo výmenu tovaru sa počíta odo dňa, keď spotrebiteľ oznámil obchodníkovi vadu.

Spotrebiteľ sprístupní tovar podnikateľovi na účely opravy alebo výmeny.

Náhrada škody je primeraná, ak jej výška zodpovedá rozdielu medzi hodnotou tovaru, ktorý by spotrebiteľ dostal v prípade plnenia zmluvy, a hodnotou tovaru, ktorý spotrebiteľ skutočne dostal.

Právo spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy na základe reklamácie môže byť uplatnené prostredníctvom právneho vyhlásenia adresovaného predávajúcemu, v ktorom vyjadrí svoje rozhodnutie odstúpiť od zmluvy.

Ak má vadné plnenie vplyv len na určitú časť tovaru dodaného na základe kúpnej zmluvy a podmienky na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy sú splnené v súvislosti s týmto tovarom, spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy len v súvislosti s vadným tovarom, ale môže ju vypovedať aj vo vzťahu k akémukoľvek inému tovaru, ktorý bol nadobudnutý spolu s ním, ak nemožno od spotrebiteľa rozumne očakávať, že si ponechá len tovar, ktorý je v súlade so zmluvou.

Ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy v celom rozsahu alebo vo vzťahu k niektorému tovaru dodanému na základe kúpnej zmluvy,

·         spotrebiteľ vráti príslušný tovar predávajúcemu na náklady predávajúceho a

·         predávajúci bezodkladne vráti kúpnu cenu zaplatenú spotrebiteľom za príslušný tovar, a to hneď po tom, ako predávajúci tovar alebo dôkaz o jeho vrátení prijme.

Predávajúci je povinný vyhotoviť správu o reklamácii nahlásenej spotrebiteľom a bezodkladne poskytnúť spotrebiteľovi overiteľnú kópiu tejto správy.

Ak predávajúci nie je schopný vyjadriť sa k uskutočniteľnosti reklamácie spotrebiteľa v čase jej oznámenia, oznámi spotrebiteľovi svoje stanovisko do piatich pracovných dní overiteľným spôsobom, vrátane dôvodov zamietnutia reklamácie a možnosti postúpiť vec zmierovacím orgánom.

Predávajúci sa bude snažiť vykonať opravu alebo výmenu najneskôr do pätnástich dní. Ak oprava alebo výmena trvá dlhšie ako pätnásť dní, predávajúci informuje spotrebiteľa o predpokladanej dĺžke trvania opravy alebo výmeny.

Aká je lehota na uplatnenie reklamácie v rámci záruky?

Ste povinný nahlásiť vadu ihneď po jej zistení. Vada nahlásená do dvoch mesiacov od jej zistenia sa považuje za nahlásenú bezodkladne. Upozorňujeme však, že po uplynutí dvojročnej prekluzívnej lehoty odo dňa plnenia zmluvy nemôžete uplatniť svoje záručné práva.

Časť doby opravy, počas ktorej kupujúci nemôže používať tovar na určený účel, sa nezapočítava do premlčacej lehoty.

Promlčecí lehota pre reklamácie sa začína plynúť odznova pre časť tovaru, ktorá bola predmetom výmeny alebo opravy.

Toto pravidlo platí aj v prípade, ak v dôsledku opravy vznikne nová vada.

Voči komu môžete uplatniť svoj záručný nárok?

Záručný nárok môžete uplatniť voči predávajúcemu.

Aké ďalšie podmienky platia pre uplatnenie vašich záručných práv?

Do jedného roka od plnenia neexistujú žiadne iné podmienky na uplatnenie vášho reklamčného nároku okrem nahlásenia vady, za predpokladu, že môžete preukázať, že tovar bol dodaný predávajúcim. Po uplynutí jedného roka odo dňa plnenia ste však povinný preukázať, že vada, ktorú ste zistili, existovala už v čase plnenia.

Osobitné pravidlá pre reklamácie v prípade služieb digitálneho obsahu

Spotrebiteľ má tiež právo, v závislosti od závažnosti porušenia zmluvy, požadovať primerané zníženie protihodnoty alebo odstúpiť od zmluvy o poskytovaní digitálneho obsahu, ak

a. oprava alebo výmena nie je možná alebo by pre predávajúceho znamenala neprimerané dodatočné náklady;

b. predávajúci pri uplatňovaní svojich záručných práv na opravu alebo výmenu tovaru nezabezpečí zhodu tovaru so zmluvou v primeranej lehote odo dňa oznámenia vady spotrebiteľom, bez toho, aby spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti, s prihliadnutím na povahu a účel digitálneho obsahu alebo digitálnej služby;

c. došlo k opakovanému nesplneniu, napriek pokusom podniku uviesť tovar do súladu so zmluvou;

d. nesplnenie je tak závažné, že odôvodňuje okamžité zníženie ceny alebo okamžité ukončenie zmluvy; alebo

e. predávajúci sa nezaviazal uviesť službu do súladu so zmluvou alebo je z okolností zrejmé, že podnikateľ neuvádza službu do súladu so zmluvou v primeranej lehote alebo bez značných ťažkostí pre spotrebiteľa.

Pri uplatňovaní práva na opravu alebo výmenu v rámci záruky predávajúci bez spôsobenia značných ťažkostí spotrebiteľovi a s prihliadnutím na povahu a účel digitálneho obsahu alebo digitálnej služby bezodplatne uvedie službu do súladu so zmluvou v primeranej lehote odo dňa oznámenia vady spotrebiteľom.

Pri uplatňovaní práva na opravu alebo výmenu môže predávajúci zvoliť spôsob uvedenia digitálneho obsahu do súladu so zmluvou v závislosti od technických charakteristík digitálneho obsahu.

Zníženie ceny je primerané, ak jeho výška zodpovedá rozdielu medzi hodnotou služby, ktorú by spotrebiteľ dostal, keby bola zmluva riadne splnená, a hodnotou služby, ktorá bola spotrebiteľovi skutočne poskytnutá.

Ak zmluva stanovuje nepretržité poskytovanie služby počas určitého obdobia, úmerné zníženie protihodnoty sa vzťahuje na obdobie, počas ktorého služba nebola v súlade so zmluvou.

Ak spotrebiteľ chce odstúpiť od zmluvy z dôvodu vadného plnenia, predávajúci nesie dôkazné bremeno, že vada je nevýznamná.

Ak predávajúci poskytuje digitálny obsah alebo sa zaväzuje tak urobiť a spotrebiteľ poskytuje iba osobné údaje alebo sa zaväzuje poskytnúť takéto údaje predávajúcemu, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj v prípade nevýznamnej vady, ale nemá právo na pomerné zníženie protihodnoty.

Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy na základe reklamácie môže byť uplatnené prostredníctvom právneho vyhlásenia adresovaného predávajúcemu, v ktorom spotrebiteľ vyjadrí svoje rozhodnutie odstúpiť od zmluvy.

Ak predávajúci nesplní svoju povinnosť, spotrebiteľ je povinný vyzvať predávajúceho na splnenie. Ak predávajúci napriek výzve spotrebiteľa neposkytne alebo nedodá digitálny obsah bezodkladne alebo v dodatočnej lehote dohodnutej medzi stranami, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy.

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy bez vyzývania predávajúceho na plnenie, ak

·         predávajúci sa nezaviazal poskytnúť digitálny obsah alebo z okolností je zrejmé, že predávajúci digitálny obsah neposkytne; alebo

·         z dohody medzi stranami alebo z okolností uzavretia zmluvy je zrejmé, že plnenie v stanovenom čase je pre spotrebiteľa podstatné a predávajúci tak neurobil.

V prípade odstúpenia od zmluvy predávajúci vráti spotrebiteľovi celú sumu, ktorú spotrebiteľ zaplatil ako protihodnotu.

Ak však plnenie bolo v súlade so zmluvou počas určitého obdobia pred ukončením zmluvy, protihodnota za toto obdobie sa nevráti. V druhom prípade sa vráti časť protihodnoty týkajúca sa obdobia nezmluvného plnenia, ako aj protihodnota zaplatená spotrebiteľom vopred, ktorá by v prípade neukončenia zmluvy bola splatná za zostávajúcu dobu trvania zmluvy.

Ak má spotrebiteľ nárok na proporcionálne zníženie protihodnoty alebo na ukončenie zmluvy, predávajúci splní svoju povinnosť vrátiť peniaze bezodkladne, najneskôr však do štrnástich dní odo dňa, keď sa dozvedel o uplatnení tohto práva.

Podnik vráti spotrebiteľovi sumu, ktorá mu patrí, rovnakým spôsobom, akým spotrebiteľ zaplatil. S výslovným súhlasom spotrebiteľa môže predávajúci použiť na vrátenie peňazí iný spôsob platby , ale spotrebiteľovi nesmú byť v dôsledku toho účtované žiadne dodatočné poplatky.

Náklady spojené s vrátením peňazí znáša predávajúci.

V prípade odstúpenia od zmluvy môže predávajúci zabrániť spotrebiteľovi v ďalšom používaní digitálneho obsahu, najmä tým, že spotrebiteľovi znemožní prístup k digitálnemu obsahu alebo digitálnej službe alebo zablokuje spotrebiteľov používateľský účet.

V prípade ukončenia zmluvy sa spotrebiteľ zdrží používania digitálneho obsahu a jeho sprístupňovania tretím stranám.

Ak bol digitálny obsah poskytnutý na fyzickom nosiči, spotrebiteľ na žiadosť predajcu bezodkladne vráti fyzický nosič na náklady predajcu do štrnástich dní odo dňa, keď sa dozvedel o ukončení zmluvy.

Spotrebiteľ zaplatí poplatok úmerný službe poskytnutej v súlade so zmluvou za používanie digitálneho obsahu počas obdobia pred ukončením zmluvy.

Záruka na výrobok

V akých prípadoch môžete uplatniť svoje práva vyplývajúce zo záruky na výrobok?

V prípade vady na hnuteľnej veci (tovare) môžete podľa vlastného uváženia uplatniť reklamáciu alebo reklamáciu záruky na výrobok v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka.

Aké práva máte na základe reklamácie výrobku?

Ako reklamáciu výrobku môžete požiadať o opravu alebo výmenu vadného tovaru.

Kedy sa tovar považuje za vadný?

Tovar je vadný, ak nespĺňa kvalitatívne požiadavky platné v čase jeho uvedenia do predaja alebo ak nemá vlastnosti uvedené v popise výrobcu.

V akej lehote môžete uplatniť svoj nárok na záruku na výrobok?

Nároky vyplývajúce zo záruky na výrobok môžete uplatniť do dvoch rokov odo dňa, kedy výrobca uviedol tovar na trh.

Po uplynutí tejto lehoty toto právo strácate.

Voči komu môžete uplatniť svoj nárok na záruku za výrobok?

Svoje práva vyplývajúce zo záruky na výrobok môžete uplatniť voči výrobcovi alebo distribútorovi výrobku (ďalej spoločne len „výrobca“).

Aké pravidlá dokazovania sa uplatňujú pri uplatňovaní nároku na záruku za výrobok?

Pri uplatňovaní nároku na záruku za výrobok musíte preukázať, že vada výrobku existovala v čase, keď výrobca výrobok uviedol na trh.

V akých prípadoch je výrobca oslobodený od svojich povinností vyplývajúcich zo záruky na výrobok?

Výrobca je oslobodený od svojich povinností vyplývajúcich zo záruky na výrobok, ak môže preukázať, že:

·         tovar nebol vyrobený ani uvedený na trh v rámci jeho podnikateľskej činnosti, alebo

·         vada nebola v čase uvedenia na trh rozpoznateľná podľa stavu vedy a techniky, alebo

·         vada tovaru je výsledkom uplatnenia právnych predpisov alebo záväzných úradných predpisov.

Výrobca musí preukázať len jeden dôvod, aby bol oslobodený od povinností.

Upozorňujeme, že môžete uplatniť reklamáciu voči podniku a reklamáciu výrobnej záruky voči výrobcovi

súčasne, paralelne. Ak ide o reklamáciu výrobku

môžete uplatniť záručný nárok voči výrobcovi

môžete uplatniť iba voči výrobcovi.

Záruka

Kedy môžete uplatniť svoje záručné práva?

Podľa vládneho nariadenia 151/2003. (IX. 22.) o povinných zárukách na určité trvanlivé spotrebné tovary je predajca povinný poskytovať záruku na trvanlivé spotrebné tovary uvedené v prílohe 1 k nariadeniu 10/2024. (VI.28.) IM o rozsahu spotrebného tovaru s dlhou životnosťou, na ktorý sa vzťahuje povinná záruka (napr. technický tovar, náradie, stroje), ako aj ich príslušenstvo a komponenty uvedené v tejto vyhláške (ďalej v tejto časti spoločne označované ako spotrebný tovar).

Zoznam spotrebného tovaru, na ktorý sa vzťahuje povinná záruka, nájdete tu: Vyhláška 10/2024. (VI. 28.) IM o definícii spotrebného tovaru dlhodobej spotreby, na ktorý sa vzťahuje povinná záruka.

Práva vyplývajúce zo záruky možno uplatniť na základe záručného listu alebo, ako je uvedené v tejto časti, na základe dokladu o zaplatení kúpnej ceny. Predávajúci nie je povinný vystaviť záručný list ani ho odovzdať spotrebiteľovi, ak predajná cena spotrebného tovaru nepresahuje 50 000 HUF; v takomto prípade je možné uplatniť práva vyplývajúce zo záruky na základe dokladu potvrdzujúceho zaplatenie protihodnoty.

Nepravidelné vydanie záručného listu alebo jeho neposkytnutie nemá vplyv na platnosť záruky.

Ak záručný list nie je poskytnutý spotrebiteľovi, zmluva sa považuje za uzavretú, ak spotrebiteľ predloží doklad potvrdzujúci zaplatenie protihodnoty, t. j. faktúru alebo potvrdenie vydané v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty. V takomto prípade možno uplatniť práva vyplývajúce zo záruky na základe dokladu o zaplatení.

Uplatnenie reklamácie nie je podmienené vrátením otvoreného obalu spotrebného tovaru.

Aké práva máte v prípade povinného záručného servisu a v akej lehote?

Záručné práva

Na základe svojich záručných práv môže kupujúci požiadať o opravu alebo výmenu, požiadať o zníženie ceny v prípadoch stanovených zákonom alebo nakoniec odstúpiť od zmluvy, ak sa dlžník nezaviazal opraviť alebo vymeniť tovar v primeranej lehote bez ujmy na záujmoch oprávnenej strany alebo ak záujem oprávnenej strany o opravu alebo výmenu prestal existovať.

Kupujúci môže podľa vlastného uváženia nahlásiť svoj záručný reklamovaný tovar priamo na sídle predávajúceho, v ktoromkoľvek z jeho prevádzok alebo pobočiek, alebo v opravovni uvedenej predávajúcim na záručnom liste.

Doba platnosti

Záručné reklamácie možno uplatňovať počas záručnej doby, ktorá podľa vládneho nariadenia 151/2003. (IX. 22.) je nasledovná:

a. dva roky pri predajnej cene 10 000 HUF alebo viac, ale nepresahujúcej 250 000 HUF,

b. tri roky pri predajnej cene presahujúcej 250 000 HUF.

Nedodržanie týchto termínov má za následok zánik nárokov, avšak v prípade opravy spotrebného tovaru sa záručná doba predlžuje odo dňa dodania na opravu o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol spotrebný tovar používať na určený účel z dôvodu vady.

Záručná doba začína plynúť dňom dodania spotrebného tovaru kupujúcemu alebo, ak predávajúci alebo jeho zástupca vykonáva uvedenie do prevádzky, dňom uvedenia do prevádzky.

Ak kupujúci uvedie spotrebný tovar do prevádzky viac ako šesť mesiacov po dodaní, záručná doba začína plynúť dňom dodania spotrebného tovaru.

Pravidlá pre vybavovanie reklamácií

Predávajúci sa bude snažiť vykonať opravu alebo výmenu do 15 dní. Lehota na opravu alebo výmenu začína plynúť dňom prevzatia spotrebného tovaru.

Ak oprava alebo výmena trvá dlhšie ako pätnásť dní, predávajúci informuje kupujúceho o predpokladanej dĺžke trvania opravy alebo výmeny. Prijatím VOP kupujúci súhlasí s tým, že informácie môžu byť poskytnuté elektronicky alebo iným spôsobom vhodným na potvrdenie prijatia spotrebiteľom.

Ak počas záručnej doby predávajúci pri prvej oprave spotrebného tovaru zistí, že spotrebný tovar nie je možné opraviť, je predávajúci povinný spotrebný tovar vymeniť do ôsmich dní, ak sa s kupujúcim nedohodne inak. Ak nie je možné spotrebný tovar vymeniť, je podnik povinný do ôsmich dní vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu uvedenú na záručnom liste alebo, ak takýto list neexistuje, na doklade predloženom spotrebiteľom, ktorý preukazuje zaplatenie spotrebného výrobku – na faktúre alebo pokladničnom doklade vystavenom v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty.

Ak predávajúci nie je schopný opraviť spotrebný výrobok do 30 dní:

·         ak s tým kupujúci súhlasil, oprava môže byť vykonaná neskôr, alebo

·         ak kupujúci nesúhlasí s opravou vykonanou neskôr alebo sa k tomu nevyjadril, spotrebný tovar musí byť nahradený do ôsmich dní od uplynutia 30-dňovej lehoty, alebo

·         ak kupujúci nesúhlasí s opravou vykonanou neskôr alebo sa k tomu nevyjadril, ale nie je možné spotrebný tovar vymeniť, predávajúci je povinný zaplatiť sumu uvedenú na záručnom liste, alebo, ak táto karta nie je k dispozícii, na doklade predloženom spotrebiteľom, ktorý preukazuje zaplatenie kúpnej ceny spotrebného tovaru – na faktúre alebo pokladničnom doklade vystavenom v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty – do ôsmich dní od uplynutia tridsaťdňovej lehoty na opravu.

Ak spotrebný tovar zlyhá po štvrtýkrát počas záručnej doby, predávajúci spotrebný tovar vymení do ôsmich dní, pokiaľ spotrebiteľ neurčí inak. Ak nie je možné spotrebný tovar vymeniť, podnik vráti spotrebiteľovi do ôsmich dní kúpnu cenu uvedenú na záručnom liste alebo, ak takýto list neexistuje, na doklade predloženom spotrebiteľom, ktorý preukazuje zaplatenie spotrebného tovaru – na faktúre alebo pokladničnom doklade vystavenom v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty.

Spotrebný tovar, ktorý podlieha povinnému záručnému servisu, má pevné pripojenie, váži viac ako 10 kg alebo nemožno prepravovať ako príručnú batožinu vo verejnej doprave, s výnimkou vozidiel, sa musí opravovať v mieste prevádzky. Ak nie je možné opravu vykonať v mieste prevádzky, podnik alebo v prípade opravy vykonávanej priamo v opravovni zabezpečí opravovňa odvoz a inštaláciu výrobku a jeho prepravu do a z miesta opravy.

Predávajúci je povinný zaznamenať reklamáciu spotrebiteľa a bezodkladne mu poskytnúť overenú kópiu záznamu.

Ak predávajúci nie je schopný vyjadriť sa k uskutočniteľnosti reklamácie spotrebiteľa v čase jej oznámenia, oznámi spotrebiteľovi svoje stanovisko do piatich pracovných dní overiteľným spôsobom, vrátane dôvodov zamietnutia a možnosti postúpiť vec zmierovacím orgánom.

Výnimky zo záruky

Ustanovenia uvedené v časti „Pravidlá vybavovania reklamácií“ sa nevzťahujú na elektrické bicykle, elektrické skútre, štvorkolky, motocykle, mopedy, osobné automobily, obytné automobily, karavany, prívesné karavany, prívesy a motorové vodné dopravné prostriedky.

V prípade tohto tovaru sa však predávajúci bude snažiť vyhovieť žiadosti o opravu do 15 dní.

Ak oprava alebo výmena trvá dlhšie ako pätnásť dní, predávajúci informuje kupujúceho o predpokladanej dĺžke trvania opravy alebo výmeny.

Ako sa záruka vzťahuje na ostatné záručné práva?

Záruka sa uplatňuje okrem záručných práv (záruka na výrobok a príslušenstvo). Základný rozdiel medzi všeobecnými záručnými právami a zárukou spočíva v tom, že v prípade záruky je dôkazné bremeno priaznivejšie pre spotrebiteľa.

Žiadosť o výmenu do troch pracovných dní

V prípade predaja prostredníctvom internetových obchodov sa požiadavka na výmenu do troch pracovných dní vzťahuje aj na nové trvanlivé spotrebné tovary. Ak spotrebiteľ podá žiadosť o výmenu do troch pracovných dní od nákupu (uvedenia do prevádzky) z dôvodu vady spotrebného tovaru, predávajúci musí túto skutočnosť interpretovať tak, že tovar bol vadný už v čase predaja, a musí tovar bez ďalších formalít vymeniť, za predpokladu, že vada bráni zamýšľanému použitiu.

Kedy je predávajúci oslobodený od svojej záručnej povinnosti?

Predávajúci je oslobodený od záručnej povinnosti len vtedy, ak preukáže, že vada vznikla po vykonaní plnenia.

Upozorňujeme, že môžete uplatňovať nároky na záruku a garanciu, ako aj na záruku a garanciu výrobku súčasne a paralelne pre tú istú vadu. Ak ste však úspešne uplatnili svoj nárok vyplývajúci z vadného plnenia z dôvodu danej vady (napr. spoločnosť vymenila výrobok), nemôžete uplatniť nárok na rovnakom právnom základe za tú istú vadu.

Informácie o záruke na výrobok a záruke kvality pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi

Všeobecné pravidlá týkajúce sa záručných práv

Kupujúci, ktorí nie sú spotrebiteľmi, môžu podľa vlastného uváženia uplatniť nasledujúce záručné práva:

Môžu požiadať o opravu alebo výmenu, pokiaľ nie je ich požiadavka nemožná alebo by pre predajcu znamenala neprimerané dodatočné náklady v porovnaní s uspokojením inej požiadavky. Ak nepožiadali alebo nemohli požiadať o opravu alebo výmenu, môžu požiadať o primerané zníženie ceny alebo o opravu vady na náklady predajcu.

na náklady predávajúceho, alebo ju môžete nechať opraviť inou osobou, alebo ako poslednú možnosť môžete odstúpiť od zmluvy.

Môžete prejsť z jedného záručného práva na druhé, ale náklady na prechod znášate vy, pokiaľ to nebolo odôvodnené alebo ak k tomu nedal dôvod predávajúci.

Pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je záručná doba 1 rok odo dňa dodania.

Záruka na výrobok a záruka

Záruka na výrobok a povinná záruka sa vzťahujú len na kupujúcich, ktorí sú spotrebiteľmi.

Ak výrobca poskytuje na tovar výrobnú záruku, ktorá sa vzťahuje aj na kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je možné ju uplatniť priamo u výrobcu.

Osobitné pravidlá pre mikropodniky, malé a stredné podniky

Ustanovenia tejto časti sa vzťahujú výlučne na mikropodniky, malé a stredné podniky (ďalej len „MSP“) v zmysle zákona o malých a stredných podnikoch a podpore ich rozvoja, ktoré pôsobia mimo rámca svojho povolania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo podnikateľskej činnosti.

Záruka pre MSP

Aká je lehota na uplatnenie záručného nároku?

Ste povinný nahlásiť vadu ihneď po jej zistení. Vada nahlásená do dvoch mesiacov od jej zistenia sa považuje za nahlásenú bezodkladne. Upozorňujeme však, že svoje záručné práva nemôžete uplatniť po uplynutí dvojročnej premlčacej lehoty odo dňa splnenia zmluvy.

Voči komu môžete uplatniť svoj nárok na záruku?

Záručný nárok môžete uplatniť voči predávajúcemu.

Aké práva máte na základe svojho reklamčného nároku?

Podľa vlastného uváženia môžete uplatniť nasledujúce záručné nároky:

Môžete požiadať o opravu alebo výmenu, pokiaľ nie je váš nárok nemožné splniť alebo by to pre predajcu znamenalo neprimerané dodatočné náklady v porovnaní so splnením iného nároku. Ak ste nepožiadali alebo nemohli požiadať o opravu alebo výmenu, môžete požiadať o primerané zníženie ceny alebo, ako poslednú možnosť, odstúpiť od zmluvy.

Do 6 mesiacov od plnenia neexistujú žiadne iné podmienky na uplatnenie vášho reklamácie, okrem nahlásenia vady, za predpokladu, že môžete preukázať, že tovar bol dodaný predávajúcim. Po uplynutí 6 mesiacov odo dňa plnenia ste však povinný preukázať, že vada, ktorú ste zistili, už existovala v čase plnenia.

Záruka na výrobok pre malé a stredné podniky

V akých prípadoch môžete uplatniť svoje práva vyplývajúce zo záruky na výrobok?

V prípade vady hnuteľného majetku (tovaru) môžete podľa vlastného uváženia uplatniť nárok na záruku alebo reklamáciu výrobku v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka.

Aké práva máte v rámci reklamácie výrobku?

V rámci reklamácie výrobku môžete požiadať o opravu alebo výmenu vadného tovaru.

V akej lehote môžete uplatniť reklamáciu výrobku?

Nárok na záruku za výrobok môžete uplatniť do dvoch rokov odo dňa, kedy výrobca uviedol tovar na trh.

Po uplynutí tejto lehoty toto právo strácate.

Voči komu môžete uplatniť svoj nárok na záruku na výrobok?

Svoje práva vyplývajúce zo záruky na výrobok môžete uplatniť voči výrobcovi alebo distribútorovi výrobku (ďalej spoločne len „výrobca“).

V akých prípadoch je výrobca oslobodený od svojich povinností vyplývajúcich zo záruky na výrobok?

Výrobca je oslobodený od svojich povinností vyplývajúcich zo záruky na výrobok, ak môže preukázať, že:

·         tovar nebol vyrobený ani uvedený na trh v rámci jeho podnikateľskej činnosti, alebo

·         vada nebola rozpoznateľná v čase uvedenia tovaru na trh podľa stavu vedy a techniky, alebo

·         vada tovaru vznikla v dôsledku uplatnenia právnych predpisov alebo záväzných úradných predpisov.

Výrobca musí preukázať len jeden dôvod, aby bol oslobodený od povinností.